COVID-19 a pus în genunchi Formula 1. Williams este prima echipă din Marele Circ care ar putea da faliment. Pentru a evita colapsul, șefii de la Williams iau în calcul vânzarea. Sătulă de mesajele triste primit, cea care coordonează echipa, Claire, fiica lui Frank Williams, vede această schimbare cu optimism.
Williams a încheiat ultimele două sezoane pe ultimul loc, după un 2016 și un 2017 încheiate pe locurile 3, respectiv 5. Rezultatele slabe și criza provocată de COVID-19 au dus și reducerea resurselor financiare. Mai mult, relația cu sponsorii principali Rokit și Rok Drinks a luat sfârșit.
O investiție externă ar putea salva team-ul de la dezastru. Familia Williams vrea să predea ștafeta în ceea ce privește investițiile, dar Claire, cea care coordonează structura de 7 ani, dorește să-și păstreze influența la echipă.
Williams a angajat consilieri financiari care să analizeze situația actuală și care să îi ajute pe Frank și Claire Williams să ia cea mai bună decizie. Echipa a raportat un deficit de 13 milioane de lire sterline în 2019, după ce înregistrase un profit de 16 milioane de lire sterline în 2018.
În tentativa de a salva echipa, conducerea a recurs la o restructurare masivă în ultimele nouă luni.
Claire Williams așteaptă salvarea echipei și privește schimbarea cu optimism: “Mașina va fi tot un Williams, noi suntem aceiași oameni care pun acel monopost pe grila de start duminică”, explică Claire.
Fanii fac chetă ca să mențină echipa în Marele Circ și pentru ca piloții George Russell și Nicholas Latifi să poată lua startul pe 5 iulie, în Austria, în prima cursă a sezonului amânat din cauza crizei de COVID-19.
McLaren Racing a concediat 70 de angajați și susține plafonarea bugetelor în Formula 1. Team-ul din Woking a solicitat guvernului britanic un împrumut în valoare de 275 de milioane de lire sterline, oferind drept garanție colecția de mașini istorice și propriul sediu, McLaren Technology Center.